Декада природничо-математичних наук

Друк
12 – 22 квітня проходила декада природничо-математичних наук. Вона видалася насиченою, цікавою, пізнавальною… Педагоги з учнями провели низку цікавих заходів. Наприклад, на уроці фізики діти влаштували батл «Сила тертя спокою: добре чи ні?». Під час дослідження використовували не тільки теоретичний матеріал, а й скейт, мотузку… Незабутнім видався проєкт «Зброя перемоги: дрони». Вивчення зброї триває вже не один рік, проте в цьому році десятикласники зосередили увагу саме на дронах українського виробницва. Діти поділилися з іншими гімназистами своїми інформативними здобутками про танк M1 Abrams і українські морські дрони Sea Baby та «Мамай». Також у рамках декади обговорювали засоби радіоелектронної боротьби (РЕБ).
На уроках інформатики діти дослідили світ програмування та створили власну гру в Kodu Game Lab, у якій за допомою клавіатури можна керувати командою футболістів. Гравці мають змогу пасувати, бити по м'ячу та забивати голи. У розробці також є суддя, штрафні та переможні екрани. Учні із захопленням створювали власні ігри, знайомилися з основами програмування та розважилися колективно, працюючи разом над проєктом.
На практичному занятті "Хімія у повсякденному житті" учні восьмих та сьомих класів влаштували захопливий хімічний експериментальний урок! Під пильним наглядом учительки дослідили деякі таємниці хімії, які оточують нас у повсякденному житті. На занятті вивчали властивості карбонатів, досліджували крохмаль у різних харчових продуктах, з'ясовували наявність вітаміну C у мандаринах, спостерігали за розчиненням харчових барвників у воді, що викликало справжнє захоплення школярів. Ці експерименти допомогли учням краще зрозуміти важливість хімії в їхньому повсякденному житті та спонукали до вивчення науки про речовини.
Уроки математики урізноманітнилися конкурсами задач на дії з десятковими дробами, малюнками на координатній площині з указаними координатами.
Учні початкових класів також не залишилися осторонь: діти 4-В класу презентували свій проєкт «Річки України, які зникають» здобувачам освіти 6-В. Шестикласники ознайомилися з причинами зникнення річки Остер на Чернігівщині, а також річок Либідь та Клов, які нещодавно були частиною ландшафту нашого міста Києва.
На уроках предмету «Пізнаємо природу» діти створили проєкти «Первоцвіти Червоної книги України». Учні не тільки дізналися про особливості рослини, а й усвідомили необхідність охороняти і оберігати їх. Також гімназисти досліджували процеси росту і розвитку рослин під час вирощування весняної зелені. Обговорили користь цих рослин, особливо навесні, коли в організмі не вистачає вітамінів та мікроелементів.
Вивчення теми "Поведінка тварин" надихнула учнів на проєкти, у яких презентували своїх домашніх улюбленців та особливості їх поведінки. Діти також відмітили важливе значення гуманного ставлення до братів наших менших.
Розгляд теми "Стрес" породив однойменний проєкт, під час створення якого учні детальніше ознайомилися з різновидами стресу, його ознаками та впливом на організм. Особливу увагу діти зосередили на профілактиці та способах боротьби зі стресом, що є актуальним у наш час.
Уроки біології спонукали учнів замислитися над проблемою захворюваності. Необхідну інформацію виклали в проєктах "Бактеріальні та вірусні захворювання", поглибили знання про особливості вірусних та бактеріальних захворювань, їх симптоми та профілактику. Здобувачі освіти наголосили на необхідності дотримання гігієни для профілактики захворювань.
Не зважаючи на погоду, діти долучилися до традиційного челенджу «Моє місто без сміття». Гімназисти зробили висновок, що доглядати за навколишнім середовищем і корисно, і приємно.
Під час теми "Репродукція" учні презентували проєкти "Причини порушення репродуктивного здоров'я та їх профілактика". Гімназисти брали активну участь в обговоренні причин порушення репродуктивного здоров'я, упливу різних чинників і шкідливих звичок.
Не залишили поза увагою буденні проблеми, які втілилися в проєкті "Харчова промисловість України. Сучасність та перспективи розвитку", зокрема розповіли про компанію "Рошен" та кондитерську фабрику "Пригощайся".
На уроках географії (під час вивчення теми «Океанія») учні провели круглий стіл "Подорож країнами Океанії ". Дізналися багато цікавих фактів про традиції, звичаї народів Океанії, історію здобуття незалежності та участь у МГПП деяких країн цього регіону.
На уроках основ здоров’я порушили проблему екологічної безпеки: чисті вода, повітря, земля, дослідження довкілля. Проєктна робота учнів стала результатом спільної праці.
Завершили декаду природничо-математичних наук надзвичайно серйозним заходом «Чорнобиль у серці України, а біль його по всій землі» до Дня пам’яті Чорнобильської трагедії. Діти розказали про місто Припʼять до трагедії, причини катастрофи, перші дні ліквідації аварії, її наслідки і подальшу долю АЕС.
Декада стала справжнім виром емоцій, святом досліджень, відкриттів… Учителі з учнями вкотре довели, що наука – це провідник у надзвичайно цікавий світ.