Декада природничо-математичного циклу

Друк
Неймовірним вирієм у ліцейне життя ввірвалася декада природничо-математичного циклу. Учні з учителями поринули у дивовижний світ науки. Протягом 10 днів відбулися цікаві та пізнавальні заходи. Декада розпочалася незабутньою подорожжю в м.Житомир, де учні відвідали Національний музей космонавтики імені Сергія Павловича Корольова та завітали в музей-квартиру космонавта. Також насолодилися мальовничими краєвидами Коростишівського карʼєру.
У стінах ліцею відбулася низка заходів. Географічні знання знадобилися одинадцятикласникам під час проведення круглого столу «Вплив транснаціональних корпорацій (ТНК) на світову економіку». Учні підготували змістовні проєкти та презентували своє бачення щодо ролі найбільших ТНК світу на розвиток глобальних економічних процесів.
Уроки хімії дивували різноманітними дослідами. Також цікавою видалася практична робота «Якісні реакції: розпізнай речовину». Учні виконували лабораторні досліди для виявлення певних іонів у розчинах, використовуючи специфічні реактиви. Під час роботи вони ознайомилися з методами ідентифікації речовин, закріпили теоретичні знання та набули практичних навичок.
На уроках біології ще раз підтвердили думку, що здоров’я – найцінніший скарб. Тому учні підготували проєкти "Інфекційні захворювання людини та їх профілактика". Під час презентації напрацьованих матеріалів діти поглибили свої знання про особливості інфекційних захворювань, їх причини, симптоми... Відмітили важливе значення здорового способу життя та дотримання гігієни з метою профілактики захворювань.
Не оминули увагою і проблему шкідливих звичок, зокрема молоді. Тому в ліцеї були проведені лекторії «Діти для дітей», під час яких учні 10 класу презентували учням середньої ланки освіти проєкти «Шкідливі звички та їх вплив на здоров'я людини». Під час проведення заходу старшокласники розповіли про вплив шкідливих звичок на здоров'я людини та їх наслідки. Учні закликали слухачів вести здоровий спосіб життя, аргументуючи статистикою досліджень.
В епоху ґаджетів у підлітків загострилася проблема зору, тому під час вивчення теми «Будова органа зору» діти підготували проєкти «Захворювання очей. Причини порушення зору та їх профілактика». Юні лектори ознайомили слухачів із негативними чинниками, які впливають на погіршення зору, та способами профілактики захворювань очей. Учні зосередили увагу на важливості періодичного відпочинку та необхідності виконання гімнастики для очей під час роботи з ґаджетами.
Учасники школи «Екоздоров’я» традиційно провели щорічний челендж «Будь Eco-friendly!», який спрямований на виховання екологічної свідомості та дбайливого ставлення до природи. Учні 7-9 класів виготовили годівнички, вивісили їх на шкільному подвір'ї та біля своїх домівок. Вони приносили корм і підгодовували птахів.
Уроки пізнаємо природу замайоріли різнобарв’ям, оскільки діти втілили своє бачення сучасної екології у малюнках на тему «Збережімо природу!». Цей конкурс зосередив увагу на проблемах забруднення довкілля, зокрема знищення екології в результаті воєнних дій, нагадав про необхідність дбайливо ставитися до всього живого. Пізнавальними та цікавими видалися для учнів 5 і 6 класів практичні завдання «Пророщування зелені». Діти дослідили процеси росту і розвитку рослин, зазначили користь весняної зелені для здоровʼя та підвищення імунітету навесні.
А математика перетворилася на свято, адже цифри гармонійно поєдналися з образотворчим мистецтвом. Така інтеграція предметів відобразилася в конкурсі малюнків на координатній площині.
Захопливим видався захід «Бюджет мрії». Гроші... Чи помічали ви, що кошти іноді «таємничо» зникають? Щоб розібратися з цією проблемою, разом з учнями дев'ятих і сьомих класів вирішили скласти власний «Бюджет мрії». Протягом п’яти раундів учні в командах планували свій місячний бюджет, розподіляли витрати, формували заощадження та реагували на несподівані життєві ситуації, які випадали їм на картках. Гра видалася не лише пізнавальною, а й дуже емоційною — кожен мав змогу відчути, як важливо мислити стратегічно, відповідально ставитися до фінансів і водночас не забувати про «рівень щастя». Окрім практичної користі, гра також мала навчальну мету: учні активно застосовували знання з математики (обчислювали відсотки, працювали з пропорціями, будували графіки, порівнювали варіанти вибору й аналізували дані). Такий формат дозволив не лише закріпити важливі математичні навички, а й побачити їх реальне застосування у щоденному житті.