МУЛЬТФІЛЬМИ. ВПЛИВ НА РОЗВИТОК ДИТИНИ

e-mail Друк

Безумовно, сучасні технічні досягнення дають людині нові можливості, і відмовитися від чогось уже просто неможливо. Проте  варто замислюватися над тим, що дивляться по телевізору або в інтернет – мережі наші діти, точніше, що вони бачать у тому, що дивляться.

   Термін «TV-kids» психологи обрали для дітей, які стали жертвами спустошливого впливу телебачення на структури мозку. Такі діти, як правило, повністю позбавлені творчої уяви. Гра для них перетворюється на імітацію поведінки персонажа. Вони не здатні намалювати з пам’яті навіть найпростіші побутові предмети, коло їхніх інтересів досить обмежене, рівень розумових здібностей низький.

    Мультфільми можуть бути цікавими, пізнавальними, але вони не компенсують шкоди, якої може завдати дитині тривалий перегляд телевізійних програм. У першу чергу це зниження рухової активності, що може призвести до зменшення обсягу мозку на 25-30% через несформовані нервові зв’язки.

   Розвиток мовлення –  проблема, яка теж не може бути вирішена за рахунок «теленяньки». Звук динаміків телевізора аутичний і не може замінити живе спілкування. Англійський логопед Салі Уорд установила, що 20% обстежених дітей, які багато часу проводять біля телевізора уже в трирічному віці відстають у мовленнєвому розвитку практично на рік.

   Ще один масовий феномен, з яким зіткнулося сучасне суспільство, –функціональна неграмотність. Чисельність людей, які вміють читати, але нездатні сприймати навіть просту інформацію у процесі читання, постійно зростає.  Така ситуація спостерігається навіть у тих родинах, де книги були завжди в пошані й сімейна бібліотека збиралася не одним поколінням. У багатьох розвинених країнах програми по боротьбі з цією проблемою виходять на державний рівень. 

 

Ознаки «шкідливого мультфільму»

1. Колір. Використання неприродньо яскравих кольорів має на меті максимально привернути увагу дитини. Тому від початку і до кінця мультфільму персонаж веде маленького глядача, не дає можливості відволіктися та поміркувати.

2. Головні герої. Дуже часто вони наділені негативними, з точки зору психологів, якостями і рисами характеру.  

3. Зовнішність. Головні герої багатьох сучасних мультфільмів «на одне обличчя». Під час перегляду у дитини закладається ірреальний естетичний стереотип.

4. Безпека. Існує таке поняття, як «акт довіри». Поєднання вигадки і реальності у мультфільмах є очевидним для дорослих і не завжди повною мірою усвідомлюється дитиною. Демонстрація небезпечних форм поведінки

може обернутися для дитини зниженням порога чутливості до небезпеки. 

Як униктнути негативного впливу? Поради дорослим.

1.Підбираючи  мультфільм для перегляду, зверніть увагу на рекомендований вік глядачів; відповідність мультфільму колу інтересів Вашої дитини; естетичне і етичне наповнення мультфільму; якість зображення і звуку.

2.Дивіться мультфільм разом із дитиною, обговорюйте зміст побаченого після перегляду.

3.Поєднуйте перегляд з виконанням творчих завдань (намалювати, розфарбувати, зліпити головного героя; описати його; придумати інший фінал тощо).

4.Найкраще для дітей підійдуть анімовані казки, про доброту, дружбу, взаємодопомогу, які дають позитивне уявлення про світ і моделі поведінки.

 

Гарного перегляду!


Ви знаходитесь тут: Батькам МУЛЬТФІЛЬМИ. ВПЛИВ НА РОЗВИТОК ДИТИНИ