ВИКОНАННЯ ДОМАШНІХ ЗАВДАНЬ
ПОРАДИ ДЛЯ УЧНІВ ТА БАТЬКІВ
Мета домашніх завдань - закріплення, поглиблення і розширення знань, набутих на уроці; підготовка до засвоєння нового матеріалу; формування в учнів самоосвітніх компетенцій; розвиток пізнавальних інтересів, творчих здібностей.
Бажано приступати до виконання домашніх завдань через півтори години після уроків. Також слід урахувати, що перший максимальний рівень працездатності припадає на ранкові години ( 9.00 - 11.00). Удруге протягом дня рівень підвищується з 15.00 до 17.00, після чого відбувається різкий спад.
Домашні завдання репродуктивного характеру мають на меті закріплення матеріалу, вивченого на уроці; виконання завдань за зразком, алгоритмом, правилом. Це базові домашні завдання. Домашні завдання з ускладню вальними елементами мають стимулювати пізнавальну діяльність учнів, допомагають встановити міжтематичні та міжпредметні зв’язки. Домашні завдання творчого характеру (проект, реферат, леп бук тощо) передбачають самостійну роботу з різними інформаційними джерелами; пошук та обробку інформації з подальшою презентацією.
Поради учням
1.Уважно слухай і активно працюй на уроці.
2.Став запитання, якщо чогось не зрозумів.
3. Бажано виконувати завдання в той день, коли його задали, щоб не забути вивчений матеріал.
4.Почни з планування своєї роботи. Продумай послідовність виконання завдань з окремих предметів, спробуй визначити, скільки часу тобі знадобиться для виконання кожного завдання.
5.У ході виконання завдань користуйся словниками, довідниками, іншими інформаційними джерелами. З'ясовуй значення незнайомих слів; знаходь потрібні факти, пояснення, правила, формули тощо.
6.Між заданнями роби перерви.
7.Якщо матеріал, який треба вивчити, великий за обсягом або складний, поділи його на частини й опрацюй кожну з них окремо. Використовуй метод ключових слів.
8. Спочатку спробуй зрозуміти матеріал, а потім його запам'ятати.
9. Не залишай виконання творчих задань на останній день, адже така робота потребує багато часу. Готуйся до них заздалегідь, рівномірно розподіляючи навантаження.
10.Виконуючи усні завдання, складай план відповіді, використовуй опори (карти, схеми, таблиці тощо). Вони допоможуть тобі краще зрозуміти й запам'ятати матеріал.
11. Не забувай про самоконтроль. Перевіряй себе.
Поради батькам
1.Почніть з організаційних моментів. Дотримуйтесь режиму дня. Складіть розклад виконання домашніх завдань. Виконання письмових завдань варто чергувати з усними.
2.Не забувайте про організацію робочого місця дитини. Температура, свіже повітря, освітлення, меблі – усе має бути в нормі.
3.Не дозволяйте дитині довго сидіти за робочим столом. Своєчасно влаштовуйте короткі перерви. Тривалість виконання будь-якого завдання не повинна перевищувати 30 хвилин.
4.Якщо дитині потрібна допомога, поясніть незрозуміле, повторіть правила. Уникайте прямих підказок, підводьте її до розуміння програмового матеріалу.
5.Не думайте, що Ваша дитина буде вчитися відмінно, якщо Ви були відмінниками. Діти не повинні бути схожими на батьків.
6.Прийміть думку, що оцінки бувають різними. Не сваріть дитину за погані оцінки. Покарання не допоможе розібратися в проблемі. Натомість можуть з’явитися проблеми психологічного характеру, які, у свою чергу, тільки погіршать ситуацію.
7.Навчайте дитину порівнювати свої досягнення з власними попередніми результатами, а не з досягненнями інших учнів.
8.Обов’язково хваліть за успіхи, відмічайте найменші досягнення.
9. Поясніть дитині, що помилятися – це нормально. Важливо вчасно і правильно виправити свою помилку.
10.Обов’язково перевіряйте наявність домашнього завдання в щоденнику та якість його виконання.
11.Підтримуйте зв'язок з учителем. Дослухайтеся до його порад.
12.Пам’ятайте, що сьогодні Ви закладаєте фундамент майбутнього дитини. Самостійність, самоорганізованість, самооцінка, самоосвіта формуються саме в ході виконання домашніх завдань.
Бажаємо успіхів!